Formål
Formålet med faget er at give dig de programmeringsmæssige færdigheder, som er nødvendige for at
indgå i et samarbejde om udvikling af programkomplekser, hvor der lægges vægt på kvalitet og genbrug.
Målet med undervisningen er, at du
- kender forskellige skabeloner for algoritmer og datastrukturer
-
i forhold til en given problemstilling kan vurdere og realisere algoritmer samt
interne og eksterne datastrukturer ved at bruge skabeloner
-
på en hensigtsmæssig måde kan bruge et programmeringssprog og programbiblioteker
til realisering af større programmer
- kan medvirke til at realisere større systemer, hvori der indgår databaser og brugergrænseflader
- kender til kriterier for et systems kvalitet - herunder effektivitet - og behersker metoder til optimering
- kan bruge arv og polymorfi
Emner
- Programmering:
- Datastrukturer
- Programmeringssprog
- Store programmer
- Databaseprogrammering
- Programkvalitet
- Sprogteori
Litteratur
-
Michael Main og Walter J. Savitch: Datastructures and Objects using C++
(2. udgave, 2000, Addison Wesley Longman, Inc., ISBN 0201702975)
-
Kent Reisdorph: Borland C++ Builder 3 in 21 days (1998, Sams Publishing, ISBN 0-672-31266-2)
-
F.D. Rolland: Start på SQL (1998, IDG Forlag DK, ISBN 87-7843-169-7)
-
Jamie Allsop, Jarrod Hollingworth, Daniel Butterfield, Bob Swart: C++ Builder 5 Developer's Guide
(2000, Sams Publishing, ISBN 0672319721)
Projekt om troubletickets
afleveret
21. maj 2001.
Bestået 6. juni 2001 med karakteren 10.